Apoteksgruppen blir Kronans Apotek
Kronans Apotek går ihop med Apoteksgruppen och tillsammans kommer vi att agera under varumärket Kronans Apotek. Här berättar vi lite om vad det kan innebära för dig som kund.
Ska Apoteksgruppen stängas?
Apoteksgruppens apotek stänger inte utan byter skyltar och viss inredning till Kronans Apotek. Tillsammans kommer vi att ha över 500 apotek i hela Sverige och vår e-handel som är öppet dygnet runt.
Vad händer med mina klubbpoäng och min bonus?
Apoteksgruppens kundklubb byter på sikt namn till Klubb Kronans Apotek. När kundklubbarnas sammanslagning närmar sig kommer du att få information via epost och/eller sms. Information kommer också att finnas på hemsidan. Befintliga poäng och bonus kommer att kvarstå när kundklubbarna slås samman. Är du idag medlem i både Kronans Apoteks kundklubb och Apoteksgruppens kundklubb, kommer poäng och bonus att slås ihop när kundklubbarna blir en enda kundklubb. Efter namnbytet till Klubb Kronans Apotek gäller samma medlemsförmåner och villkor. Du som klubbmedlem behöver inte göra någonting. Medlemskapet löper på som tidigare och fungerar på både Kronans Apotek, online och i de apotek som fortsatt en tid är skyltade som Apoteksgruppen.
Kan jag slå ihop mina medlemskap redan nu?
Nej, det är inte möjligt förrän vi slagit ihop båda kundklubbarna. Se mer ovan. Du kommer att få information i god tid innan kundklubbarna slås ihop.
Behöver jag som medlem godkänna regler och villkor på nytt när två klubbar blir en?
Nej, det behöver du inte. Regler och villkor kommer redan att vara godkända i och med att medlemskapet automatiskt flyttas över. Samma medlemsvillkor gäller redan idag för båda kundklubbarna.
Varför fungerar inte mitt medlemskap i alla Kronans Apotek?
Om du upptäcker att du inte är medlem i ett apotek med Kronans Apoteks skylt kan det bero på att det tidigare varit ett Apoteksgruppen-apotek, och att kundklubbarna ännu inte slagits ihop. Ett tillfälligt alternativ är då att registrera dig på nytt i befintligt apotek och så snart kundklubbarna kopplas samman överförs alla intjänade poäng och eventuell bonus till ett och samma medlemskap.
Varför hittar jag inte produkten jag söker?
Kronans Apotek och Apoteksgruppen har i nuläget två olika egenvårdssortiment. Arbetet med att harmonisera sortimenten pågår för fullt. I dagsläget kan detta resultera i att du, i ett apotek som precis blivit omprofilerat, inte hittar de produkterna som du brukar hitta på ett Kronans Apotek. Så småningom kommer du att hitta produkterna där, men under tiden kan du alltid hitta våra produkter här på sajten.
Varför är det inte samma erbjudanden i alla apotek?
Se frågan ovan. Vi håller på att harmonisera våra egenvårdssortiment och en tid framöver kommer det att finnas vissa avvikelser.
Hur gör jag en retur eller reklamation på en produkt som apoteket jag kommer till inte har?
För att underlätta retur- och reklamationsprocessen i detta läge uppmuntrar vi dig att gå tillbaka till det apoteket där du köpte produkten och returnerar den där.