Hållbarhetsresan med Kalla: Design

För att kunna bli bäst måste alla delar klaffa perfekt. Styrkan sitter i detaljerna. Detsamma gäller hudvårdsmärket KALLA från Kronans Apotek. Produkterna ska klara alla hudens påfrestingar. För att det ska framgå hur bra produkten är så måste designen motsvara innehållet.

Briefen

För Charlotte är det viktigt att produkterna visuellt ska upplevas enkla men snygga, med ren design och med något visuellt inslag som är speciellt för henne. Samtidigt ville vi på Kronans Apotek att produkterna ska se trovärdiga och attraktiva ut. Och att de ska passa in i den stora produktfamiljen som finns här på Kronans Apotek

Rörelser

För att hitta rätt visuella mönster började vi titta efter rörelser som är specifika för just Charlotte Kalla. Och det vi alla känner igen henne för är ju hennes skidåkning. Det är just mönstret i hennes åkning som vi fastnade för. Så vi började utforska detta och med hjälp av en video från Charlottes teknikcoach kunde vi matcha vårt mönster med hur Charlottes skidåkning ser ut.

767x767 Kalla Product Group 2 design

Resultatet

Nu är resultatet av vårt samarbete här. För att produkterna i hudvårdsserien ska andas Charlotte Kalla på riktigt måste de få ett passande namn. Det blev kort och gott: KALLA Certifierad Hudvård

Filtrera efter:

Filtrera

Sortering

Visar 9 produkter